Seminar – Davčne blagajne

V sodelovanju z Inštitutom za računovodstvo organiziramo seminar

Davčne blagajne

v torek 27. oktobra 2015
– dopoldne ob 10.00 uri (termin je že poln)
– popoldne ob 16.00 uri,
v zeleni dvorani Obrtniškega doma, Staničev trg 1, Koper.

Z 2. januarjem 2016 bodo morali zavezanci, ki poslujejo z gotovino, kar pomeni, da sprejemajo plačila za prodano blago in opravljene storitev v bankovcih in kovancih, čekih ali preko kreditnih in plačilnih kartic, izdane račune potrjevati pri Finančni upravi RS (FURS). Ne glede na to, ali boste v ta namen samo posodobili obstoječo registrsko blagajno, nabavili novo, uporabljali aplikacijo na spletni strani FURS ali kakšno drugo ali pa boste še naprej uporabljali vezano knjigo računov (dovoljeno do izteka leta 2017), vas čaka nekaj obveznosti, na katere bi vas radi na tem mestu opozorili.

Vsa opravila, povezana s potrjevanjem računov, se bodo izvajala preko elektronske komunikacije s FURS, za kar boste potrebovali posebno namensko digitalno potrdilo. Zanj bo možno zaprositi že v novembru, in sicer z vlogo, ki jo bo oddala preko e-Davkov oseba, ki je za to pooblaščena (ima ustrezno digitalno potrdilo Halcom,POŠTA®CA, SIGOV-CA, SIGEN-CA, AC-NLB). Potrebno bo popisati vse prostore, v katerih boste izdajali račune, plačane z gotovino, jim določiti oznake in podatke o njih posredovati FURS. Opozarjamo, da se za poslovni prostor šteje ne le nepremičnina, marveč tudi prostor na terenu, (mobilna) registrska blagajna in tako tudi vezana knjiga računov.

Določiti boste morali način zaporednega številčenja računov (format je določen z zakonom) in način izdajanja računov (iz vezane knjige ali iz registrske blagajne ali preko aplikacije na spletni strani FURS) ter vse to zapisati v internem aktu, ki ga bo davčni organ v primeru nadzora lahko zahteval. Če bo potrjevanje računov preko registrskih blagajn in različnih aplikacij do določene mere avtomatizirano, je potrebno vedeti, da boste morali, če ostajate pri vezanih knjigah računov, podatke o vsakem posameznem izdanem računu javljati FURS vsakih 10 dni, ročno, z vpisovanjem podatkov v spletno aplikacijo. V ta namen boste poleg digitalnega potrdila potrebovali še internetno povezavo, tudi če poslujete na območju, kjer le-ta sicer ni na voljo.

Vezane knjige nabavite vnaprej in jih potrdite tudi, če boste račune izdajali elektronsko, saj jih boste potrebovali, če odpove elektrika ali neha delati naprava za izdajanje računov. Če odpove internet, ne smete pozabiti računa poslati v potrditev naknadno, saj bo vaš kupec lahko preveril, ali ste to dejansko storili.

In ko smo že pri kupcih: o tem, da morajo dobiti račun in ga zadržati do izhoda, ste jih dolžni obvestiti na predpisan način, s posebnim obvestilom, ki ima točno določeno vsebino, barvo, velikost in obliko.

Vsebina:

  • Splošno:
    • Kaj so davčne blagajne?
    • Kaj če nimam opreme – dostopa do interneta ali če internet ne dela?
    • Do kdaj lahko še vseeno uporabljam vezano knjigo računov?
    • Kaj se šteje kot plačilo z gotovino?
    • Kdo bo moral uporabljati davčne blagajne?
    • Komu ne bo treba uporabljati davčnih blagajn?
    • Kaj so prodajna mesta in kako jih določim?
  • Obvezni koraki pred prvo izdajo računa preko davčne blagajne:
    • Kaj točno moram poslati na FURS pred izdajo prvega računa?
    • Kaj vse moram razmisliti preden pošljem prve podatke na FURS?
    • Katere pravilnike (sklepe) rabim na novo?
    • Kaj vse bo FURS s tem dobil in zakaj?
  • Izvedba »od začetka do konca računa«:
    • Če imam davčno blagajno
      • Kdaj se moram povezati s FURS-om?
      • Kaj pošljem na FURS ob izdaji računa (in kaj pred izdajo računa)?
      • Kdaj moram dobiti EOR št. za izdan račun in kje se lahko preveri ta št.?
      • »Novi« elementi na izdanem računu
      • Kako po novem sestavim številko računa?
      • Česa še ne smem pozabiti?
      • Popravljanje napak
      • Dobropisi
      • Hramba
    • Če nimam davčne blagajne ali če ni tehnične povezave
      • Kakšen račun izdam in kdaj?
      • V kakšnem roku javljam podatke na FURS?
      • Kaj naredim s podatki, ki jih dobim od FURS-a?
      • Vprašanja, opozorila…

Predavateljica:

mag. Tamara Prezelj. Po diplomi na Pravni fakulteti v Ljubljani (1997) je bila zaposlena kot davčna svetovalka na KPMG Slovenija d.o.o. in kasneje na TMF d.o.o., leta 2008 se je podala na samostojno pot. V letih 2012/2013 je bila generalna direktorica Direktorata za sistem davčnih, carinskih in drugih javnih prihodkov na Ministrstvu za finance. Od začetka leta 2014 sodeluje z Unijo računovodsko hišo. Že več kot 10 let se ukvarja s svetovanjem in raziskovanjem na področju davka na dodano vrednost. V tem času je magistrirala na Pravni fakulteti v Mariboru (2009), je asistentka na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in predava na kongresih in seminarjih ter na Inštitutu za računovodstvo vodi delavnice in seminarje. Objavila je preko 100 člankov z davčnega področja.

Trajanje seminarja: 3 šolske ure

Cena: Za člane OOZ Koper s poravnano članarino je udeležba na seminarju brezplačna.

Za ostale je cena 40,00 evrov (DDV je vključen)

Prijave na tel. 05/613-90-13, 041/725-125 ali e-naslov: andreja.kozlovic@ozs.si

Rok prijave: petek, 23. oktober 2015 oziroma do zasedbe prostih mest.